اتوماتیک سازی فروش

هر وقت صحبت از افزایش فروش می شود پای صحبت هایی مثل مزیت رقابتی، افزایش مخاطب و در کل یک سری از واضحات به میان می آید قطعا افزایش فروش با افزایش مشتری ارتباط مستقیم دارد و یا مزیت رقابتی می تواند فروش ما را چند برابر کند اما همه این ها با اتوماتیک سازی فروش می تواند نتیجه ای غیر قابل تصور را رقم بزند وقتی از اتوماتیک سازی فروش صحبت می کنیم قطعا منظورمان فروش آنلاین و اگر بخواهم دقیق تر بگویم فروش آنلاین از طریق سایت است. در این مقاله می خواهیم با آموزش فروش آنلاین و پیدا کردن راهی و یا بهتر بگویم بهترین راه فروش آنلاین و همچنین با ابزاری که برای اتوماتیک سازی فروش نیاز داریم بیشتر آشنا شویم برای اتوماتیک سازی فروش و در نهایت افزایش فروش ما به این موارد نیاز داریم.
آموزش فروش آنلاین
اگر بخواهیم خیلی ساده فروش آنلاین را تعریف کنیم باید بگوییم فروش آنلاین یعنی فروشی که بر بستر شبکه جهانی اینترنت اتفاق می افتد اما همه می دانیم به این سادگی نیست و آموزش فروش آنلاین خود مستلزم برگزرای دوره ها و مطالعه مقالات و کتاب های بسیاری است و در این مقاله هم قصد نداریم در خصوص آموزش فروش آنلاین صحبت کنیم در واقع فقط می خواهیم اشاره ای داشته باشیم به بحث فروش آنلاین و نقشی که فروش آنلاین در افزایش فروش و رشد کسب و کار ما خواهد داشت.برای راه اندازی یک سیستم فروش آنلاین در ابتدا ما باید یا کالایی برای فروش داشته باشیم و یا خدمتی برای ارائه داشته باشیم
مثلا شخصی که لباس می فروشد کالایی برای فروش دارد و می تواند از طریق فروش آنلاین افزایش فروش را تجربه کند و یا مثلا مجموعه ای مثل ایسمینار به کاربران خود اجازه برگزاری وبینار می دهد یعنی در حقیق خدمتی برای ارائه دارد پس قدم اول:
یک – محصول و یا خدمات خود را مشخص کنید:

روی یک کاغذ بنویسید چه محصولی می فروشید و همچنین شاید خدماتی داشته باشید مثل مشاوره دادن ، برگزاری دوره آنلاین ، آموزش یک موضوع و یا هر چیز دیگری. یک نکته که می تواند همین ابتدای کار به شما کمک کند و آن نکته این است که تکامل در مسیر اتفاق می افتد و قرار نیست فروشگاه شما از ابتدا محصولات و خدمات متنوع داشته باشد در حقیقت قفسه های فروشگاه مجازی شما به مرور زمان پر می شود.
دو-جامعه هدف خود را بشناسید:

یکی از مهم ترین نکات آموزش فروش آنلاین شناخت مخاطب هدف است. باید بدانید به چه قشری می خواهید بفروشید، محصول و یا خدمات شما به درد چه کسانی می خورد، در این مواقع خیلی ها می گویند (برای مثال) ما لباس می فروشیم و جامعه هدف ما، همه اقشار جامعه می باشند اما این اشتباه است چرا که باید بپرسیم لباس زنانه می فروشیم یا مردانه یا بچه گانه، قیمت محصولات ما برای کدام قشر مناسب است و خیلی سوالات دیگر که جامعه هدف ما را واضح تر می کند.
سه-فروش آنلاین از طریق سایت:
وقتی از فروش آنلاین صحبت می کنیم مهم ترین رکن، فروش آنلاین از طریق سایت است اصلا نمیتوان فروش آنلاین را بدون داشتن سایت در نظر گرفت. این اصلا به این معنا نیست که کسی که سایت ندارد فروش آنلاین هم ندارد و یا شبکه های اجتماعی در فروش نقشی ندارند اتفاقا شبکه های اجتماعی در جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه معرفی کسب و کار به افراد بیشتر نقش بسیار پررنگی دارند و قطعا فروش در شبکه های اجتماعی هم صورت می گیرد اما اتوماتیک سازی فروش فرآیندی است که در سایت اتفاق می افتد
چهار-افزایش مخاطب هدف:

در این مرحله باید با تولید مقالات در وبسایت و همچنین یادگیری اصول سئو و یا برون سپاری این بخش مخاطبان وبسایت خود را افزایش دهید و آنها را با کسب و کار خودتان آشنا کنید و قطعا در این مرحله به کمک شبکه های اجتماعی نیاز دارید، شما می توانید با این دوره یک صفحه اینستاگرام اصولی راه بیاندازید و تمامی راه های افزایش فالوور و کسب درآمد در اینستاگرام را بیاموزید
پنج-مراحل فروش را پیاده سازی کنید
در این مرحله باید بعد از معرفی محصول و یا خدمات در مشتری ایجاد نیاز کنید البته دو نکته را نباید فراموش کنید یک این که در مراحل قبلی باید اعتماد سازی را انجام داده باشید و همچنین مراحل فروش به همین چند نکته ختم نمی شود که در یک مقاله بسیار مفصل به آن می پردازیم
شش-طراحی صفحه محصول به صورت اصولی
در آموزش فروش آنلاین نباید از بحث مهم صفحه نمایش محصول غافل بود فرقی نمی کند فروش آنلاین از طریق سایت صورت بگیرد و یا در شبکه های اجتماعی، صفحه معرفی محصول باید از لحاظ اطلاعات کامل و از لحاظ گرافیک جذاب باشد و همین دو نکته می تواند اتوماتیک سازی فروش را به بهترین نحو عملی کند یعنی ساعاتی که شما در وبسایت خود نیستید و یا مسافرت هستید و زیاد به سایت خود سر نمی زنید مخاطب به صفحه محصول هدایت شود و آنجا نیازی به حضور شما نداشته باشد و تمام اطلاعات مربوط به محصول را به دست بیاورد و خرید را انجام دهد

بهترین راه فروش آنلاین
همانطور که دیدید بعد از تولید محتوا، جذب مخاطب و طی کردن پروسه فروش، عاملی که باعث افزایش فروش شما می شود اتوماتیک سازی فروش است و اگر این اتفاق نیافتد فروش روال عادی خود را طی می کند داشتن وبسایت و اداره آن به آن سختی که در ذهن خیلی از مخاطبان این مقاله نقش بسته نیست شما به راحتی می توانید با آموزش دیدن وردپرس خودتان سایتتان را طراحی کنید برای خرید آموزش وردپرس اینجا کلیک کنید و یا می توانید شماره خود را در کادر زیر وارد کنید تا ما سایتتان را برایتان طراحی کنیم
دیدگاهتان را بنویسید