جستجو برای:
  • خانه
  • مقالات
  • خدمات تولید محتوا
  • طراحی سایت
  • فروشگاه
  • تماس با ما
  • ورود/عضویت
  • +989359526354
  • erfanimehrdad63@gmail.com
وبیستون
  • خانه
  • مقالات
  • خدمات تولید محتوا
  • طراحی سایت
  • فروشگاه
  • تماس با ما
  • ورود/عضویت
0

ورود و ثبت نام

راه اندازی فروشگاه آنلاین با چند اقدام ساده

اردیبهشت 10, 1401
ارسال شده توسط مهرداد عرفانی
فروش آنلاین
43 بازدید
راه اندازی فروشگاه آنلاین

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

وقتی از کسب درآمد آنلاین صحبت می کنیم یکی از پررنگ ترین راهکارهایی که به ذهنمان می رسد راه اندازی فروشگاه آنلاین است و متاسفانه خیلی ها با این طرز فکر اشتباه جلو می آیند که فروشگاه آنلاین یعنی یک پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم و عکس محصولات را در آن بارگزاری کنیم و منتظر باشیم که روزانه صدها نفر بیایند و خرید کنند.اما واقعیت با این طرز فکر اشتباه کیلومترها فاصله دارد.اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید باید بگویم مقاله خوبی را انتخاب کرده اید.در این مقاله می آموزید که چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

چه محصولی را می خواهم بفروشم؟

این مرحله یکی از مهم ترین مرحله های راه اندازی یک فروشگاه آنلاین است که باز هم باید بگویم متاسفانه خیلی از افراد با این جمله خودشان را راحت می کنند”یه پیج یا یه سایت می زنیم یه چیزی می فروشیم دیگه” شاید اولین درسی که به عنوان یک فروشنده چه آنلاین چه غیر آنلاین باید بیاموزیم این باشد که قرار است چه چیزی بفروشیم؟محصول را چقدر می شناسیم؟مخاطب هدف را می شناسیم؟فروش این محصول را بلدیم یا نه؟محصولی که می خواهیم بفروشیم فیزیکی است؟مثل لباس، لواز تحریر، کتاب و …یا مجازی است مثل یک وبینار و یا دانلودی است مثل یک کتاب الکترونیکی؟پس اولین مرحله یعنی شناخت محصولی که می خواهیم بفروشیم و حوزه ای که می خواهیم در آن فعالیت کنیم.وقتی از فروشگاه آنلاین و یا در کل از یک کسب و کار آنلاین صحبت می کنیم محتوا نقش اساسی را بازی می کند و همه چیز حتی فروش زیر سایه محتوا قرار می گیرد و وقتی می خواهیم با تولید محتوا کسب و کار خود را راه اندازی کنیم و رشد بدهیم باید تمام سوالات بالا برایمان مهم باشد و جوابشان را به صورت واضح بدانیم.پس مرحله اول شد:

  • انتخاب حوزه کاری
  • شناخت محصول
  • شناخت مخاطب هدف

وبسایت برای فروشگاه آنلاین بهتره یا پیج اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه آنلاین

این کلمه “یا” در این مورد زیاد استفاده ای ندارد.برای مثال اگر ما بخواهیم یک محیط آنلاین برای ارائه مقالات دانشجویی داشته باشیم قطعا مناسب ترین گزینه وبسایت است چرا که کسی در اینستاگرام به دنبال مقاله نیست اما در مورد راه اندازی فروشگاه آنلاین باید بگویم که هر دو باید به موازات یکدیگر حرکت کنند یعنی یک فروشگاه آنلاین بدون وبسایت بی معنی است و یک سایت فروش آنلاین بدون پیج اینستاگرام یک بازوی قدرتمند برای جذب مخاطب بیشتر کم دارد.بنابراین در خصوص راه اندازی یک فروشگاه آنلاین ما باید هم وبسایت داشته باشیم و هم یک پیج اینستاگرام.

هزینه راه اندازی سایت برای یک فروشگاه آنلاین چقدر است؟

این سوال جواب روشنی ندارد چرا که اگر از یک طراح سایت این سوال را بپرسید با این سوالات رو به رو می شوید

  • وردپرسی باشد یا کد نویسی
  • محصولات فیزیکی است و یا دانلودی
  • چند دسته محصول دارید
  • وبسایت شما چه امکاناتی لازم دارد

و…هر پاسخی به این سوالات می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد اما یک سایت با استانداردهای اولیه زیر 6 میلیون تومان نخواهد بود.اما شما با مبلغی پایین تر از یک میلیون تومان می توانید یک وبسایت فروشگاهی با استانداردهایی بالاتر از استانداردهای اولیه بسازید کافی است که وردپرس را بلد باشید.آموزش های رایگان و پولی زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید با مراجعه به آنها طراحی سایت با وردپرس را فرابگیرید و یکی از آنها آموزش طراحی سایت با وردپرس وبیستون است که به شما آموزش می دهد چگونه با وردپرس یک سایت فروشگاهی آنلاین مثل دیجی کالا طراحی کنید در حقیقت با یادگیری وردپرس هم می توانید سایت فروشگاهی خود را با هزینه زیر یک میلیون طراحی کنید و هم می توانید وارد بازارکار طراحی سایت شوید که بازاری است بسیار پردرآمد و دائمی برای آشنایی و تهیه دوره آموزشی طراحی سایت با وردپرس کلیک کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه آنلاین

بعد از راه اندازی وبسایت کافی است که یک شعبه هم در اینستاگرام دایر کنید و عملا فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید و با راهکارهایی که در ادامه مقاله با آنها آشنا می شوید فروشگاه خود را مدیریت کنید، بازاریابی کنید، مخاطب هدف خود را به سمت فروشگاه آنلاینتان جذب کنید و فروش داشته باشید.قبل از این که به سراغ راهکارها برویم باید بگویم این چه محصول برای خودتان باشد و چه هدفتان همکاری در فروش باشد باید این مراحل را دنبال کنید.

معرفی کسب و کارتان

من به عنوان یک خریدار می خواهم بدانم وارد چه مغازه ای شده ام، با آقا و خانم فروشنده آشنا شوم، بدانم محصولات این مغازه چیست و …پس به عنوان یک فروشنده باید خودتان را به مخاطبتان معرفی کنید بخش بیوگرافی اینستاگرام و همچنین هایلایتی به نام درباره ما در اینستاگرام این وظیفه را انجام می دهد و در سایت برگه ای به نام درباره ما که در منوی سایت قرار دارد این کار را به عهده می گیرد.

فروشگاه آنلاین هم نیاز به ویترین دارد

ویترین فروشگاه آنلاین همان رنگ و رخی است که مخاطب از سایت و پیج اینستاگرام شما می بیند.متاسفانه یک سری از افراد تصور می کنند همین که یک عکس از محصول بگیرند و در سایت و پیج خود قرار دهند کفایت می کند و به این توجه نمی کنند که ظاهر شکیل و مرتب و هماهنگ حس بهتری به مخاطب می دهد همانطور که یک مغازه که ویترین زیبایی دارد و از نورپردازی مناسبی برخوردار است و همیشه در آن عطر خوشی به مشام می رسد بیشتر مورد قبول مشتریان می باشد در هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین یا باید خودتان با مطالعه و پرس وجو و دیدن نمونه های مشابه با زیباسازی پیج و سایت آشنا شوید و یا از یک نفر در این خصوص کمک بگیرید

مخاطب را سر در گم نکنید

مخاطب وقتی به سایت و یا پیج شما وارد می شود با یک نگاه باید بداند لینک خرید کجاست و یا این که چگونه می تواند باشما تماس بگیرد و یا کجا باید شکایت خود را ثبت کند.اگر مخاطب شما به راحتی نتواند نیازهای اولیه خود را برطرف کند به راحتی به سایت و پیج همکار شما سرک می کشد و این یعنی از دست رفتن مشتری

محتوا همه چیز است

در کسب و کار آنلاین محتوا یعنی جذب مخاطب، محتوا یعنی بازاریابی، محتوا یعنی فروش، در واقع همه چیز زیر سایه محتوا قرار می گیرد.محتواست که مخاطب را به پیج شما می کشاند محتواست که دست مخاطب را از گوگل می گیرد و صاف می آورد سر سایت شما. محتواست که می گوید سایز این لباس چقدر است، از چه جنسی است برای چه افرادی مناسب است با چه شلواری ست شود بهتر است و قیمتش چقدر است.محتواست که در بنر و ویدئوی تبلیغاتی شما مخاطب را وسوسه می کند که به سایت و پیج شما سر بزند.محتواست که به مخاطب می گوید این پست را با دیگران به اشتراک بگذار در واقع همان طور که گفتم، محتوا همه چیز است و شما به محتوا قبل از هر چیزی نیاز دارید پس تولید محتوا را فراموش نکنید.

در فروشگاه آنلاینتان حاضر باشید

چه فرقی می کند که کسب و کار شما به شیوه سنتی است و یا آنلاین؟یکی از موارد مهمی که در راه اندازی فروشگاه آنلاین وجود دارد این است که به این موضوع واقف شوید که شما باید در فروشگاهتان حضور داشته باشید و تنها تفاوت بین کسب و کار فیزیکی و آنلاین در خصوص حضور داشتن، شکل حضور است. در کسب و کار غیر آنلاین شما هر روز باید سر ساعت معینی به فروشگاه خود بروید، با مردم در ارتباط باشید، مشکلات را برطرف کنید در کسب و کار آنلاین هم شما باید سر ساعت معینی پشت کامپیوتر خود آماده باشید به وبسایت و پیجتان سر بزنید، دایرکت ها و ایمیل ها را چک کنید، مشکلاتی که برای خریدارن به وجود آمده است را بر طرف کنید، فروشگاه آنلاین خود را ارتقا دهید، تجربه بهتری برای کاربران خود بسازید و با آنها همواره در ارتباط باشید

برای رشد کسب و کار باید آنلاین سازی کنید

در پایان باید به شما بگویم که راه اندازی فروشگاه آنلاین و یا در کل آنلاین سازی کسب و کار، عملی نیست که بگوییم اگر انجام شود بهتر است. در واقع این کار را اگر انجام نداده اید باید هر چه زودتر انجام دهید و اصلا بحث بهتر و بدتر بودن نیست بحث این است که حتما باید انجام شود، البته اگر ادامه حیات و رشد کسب و کارتان برایتان اهمیت دارد.

اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راه اندازی کسب و کار آنلاین باید ها و نبایدها

راه اندازی و توسعه کسب و کار آنلاین – بایدها و نبایدها

کسب درآمد

شش راهکار برای افزایش درآمد

اتوماتیک سازی فروش

اتوماتیک سازی فروش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • نکات ضروری تولید محتوا برای وبسایت | پنج نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • کسب درآمد آنلاین از وبلاگ با 6 روش تضمینی و دائمی (معرفی تمامی 6 روش)
  • کسب درآمد از وبلاگ نویسی ؛ یک راه درآمد برای دیروز، امروز و فردا
  • افزایش مخاطب هدف وفادار با رعایت 9 نکته
  • پنج روش تضمینی برای کسب درآمد از تولید پادکست-معرفی پنج کانال پادکست برای ایده یابی
دسته‌ها
  • آموزش
  • اپلیکیشن
  • اینستاگرام
  • تولید محتوا
  • دسته‌بندی نشده
  • صفحه اینستاگرام
  • فروش آنلاین
  • کسب و کار آنلاین
  • مدیریت زمان
  • نکات ضروری تولید محتوا برای وبسایت | پنج نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • کسب درآمد آنلاین از وبلاگ با 6 روش تضمینی و دائمی (معرفی تمامی 6 روش)
  • کسب درآمد از وبلاگ نویسی ؛ یک راه درآمد برای دیروز، امروز و فردا
  • افزایش مخاطب هدف وفادار با رعایت 9 نکته
  • پنج روش تضمینی برای کسب درآمد از تولید پادکست-معرفی پنج کانال پادکست برای ایده یابی

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت