جستجو برای:
  • خانه
  • مقالات
  • خدمات تولید محتوا
  • طراحی سایت
  • فروشگاه
  • تماس با ما
  • ورود/عضویت
  • +989359526354
  • erfanimehrdad63@gmail.com
وبیستون
  • خانه
  • مقالات
  • خدمات تولید محتوا
  • طراحی سایت
  • فروشگاه
  • تماس با ما
  • ورود/عضویت
0

ورود و ثبت نام

راه اندازی و توسعه کسب و کار آنلاین – بایدها و نبایدها

دی 19, 1400
ارسال شده توسط مهرداد عرفانی
فروش آنلاین
67 بازدید
راه اندازی کسب و کار آنلاین باید ها و نبایدها

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار انلاین

وقتی از یک کسب و کار آنلاین صحبت می کنیم در واقع از ددغه مهم اکثر کسب و کارها صحبت به میان آورده ایم. کسب و کارهایی که می دانند اگر وارد فضای آنلاین نشوند و یا وارد شوند اما به فکر توسعه نباشند قطع به یقین حذف خواهند شد.در این پادکست می خواهیم به پنج نکته ضروری که هر کسب و کار آنلاینی باید به آن توجه کند بپردازیم نکاتی که رعایت نکردنشان منجر به نابودی کسب و کار ما می شود.

باید و نباید های کسب و کارهای آنلاین

تولید محتوا ، پایه راه اندازی کسب و کار آنلاین

طرز فکرهای اشتباه را باید کنار بگذاریم و باید با توجه به زمانه ای که در آن زندگی می کنیم کسب و کارمان را هدایت کنیم.شاید تا چندی پیش موضوع این بود که کسب و کارمان را آنلاین سازی کنیم اما امروز موضوع آنلاین سازی کسب و کار نیست، موضوع چیزی فراتر از آن است و آن هم رفتار در فضای آنلاین.مخازب در فضای آنلاین به دنبال محتواست، سرگرمی، آموزش، خرید و … همه و همه به محتوا مربوط می شود. مخاطبی که می خواهد محصولی را بخرد به دنبال توضیحات محصول، نظر سایر شرکت خریداران، گارانتی و … است و همه این موارد محتوا محسوب می شوند.پس اگر قصد نداریم که با محتوا و تولید محتوا رابطه خوبی داشته باشیم باید قید آنلاین سازی کسب و کارمان را نیز بزنیم.مخاطب از طریق محتوا با محصول ما آشنا می شود، با خدمات ما آشنا می شود و حتی اگر محصول و خدماتی نداشته باشیم از طریق محتوا جذب رسانه ما شده و تصمیم می گیرد رسانه ما را که می تواند وبسایت ما باشد و یا پیج اینستاگرام ما، دنبال کند.پس قبل از فروش و جذب تبلیغات به فکر محتوا باشیم.

تعهد به مخاطب و محتوا

در یک کسب و کار چه در محیط آنلاین چه در محیط غیر آنلاین تعهد به مخاطب باید وجود داشته باشد.اما این تعهد به مخاطب در فضای آنلاین خیلی گسترده تر است و یک کسب و کار آنلاین باید همواره برای ایجاد این تعهد و حفظ آن تلاش کند.شاید این سوال به وجود بیاد که تعهد نسبت به چه چیزی؟نسبت به تولید محتوای جذاب، به روز، کارآمد و مهم تر از همه مستمر. اگر قرار باشد که تولید و ارائه محتوا برنامه منظمی نداشته باشد و فقط زمانی صورت پذیرد که پای جذب تبلیغات، فروش محصول و … در میان باشد باز مخاطب می ماند و کلی پیج و سایت دیگر برای انتخاب.

اعتمادسازی

بدون مقدمه شما برای یک فروش خوب و مستمر نیاز دارید به اعتماد مخاطب.این اعتماد هم به سادگی به دست نمی آید برای این که اعتماد مخاطب را جلب کنید به چند نکته باید توجه کنید.

اعتماد برای اعتماد

اعتماد سازی باید برای این منظور باشد که مخاطب در پیج، سایت و یا هر رسانه دیگر شما احساس آرامش داشته باشد، بداند محتوایی که می بینید و می خواند صحیح و به روز است و نفعی برای شما ندارد یعنی شما صرفا این محتوای درست را برای این که مخاطب در جریان قرار بگیرد به اشتراک گذاشته اید نه به این خاطر که از اشتراک این موضوع نفعی ببرید(مثال آبرنگ در پادکست).اگر هنوز پادکست را نشنیده اید پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید.

تخصص

به مخاطب نشان دهید که در حوزه فعالیتتان متخصص هستید، حرفی برای گفتن دارید.چگونه؟قبل تر اشاره کردم با تولید محتوای جذاب، به روز و مستمر. حال به این گزینه ها اشتراک تجربه های شخصی، پاسخ به سوالات مخاطب، از بین بردن دغدغه های مخاطب و ارائه راهکار برای مشکلات مخاطب را اضافه کنید

تعامل

هیچ چیزی بهتر از ارتباط مستقیم نیست و امروز شبکه های اجتماعی این گزینه را به کسب و کارهای آنلاین ارائه داده اند تا بتوانند خیلی راحت با مخاطبان خود چت کنند، لایو مشترک داشته باشند و تماس برقرار کنند

برای کسب و کار آنلاین خود شعبه های جدید تاسیس کنید

شروع کسب و کار شما در فضای آنلاین ممکن است در یک فضای مشخص باشد مثلا شما کار خود را در اینستاگرام شروع کنید و یا فعالیتتان در وبسایتتان شکل بگیرد اما اگر بعد از مدتی کسب و کار خود را به فضاهای دیگر منتقل نکنید مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد. در گیر جملات اشتباه نشوید شاید شنیده باشید که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین فقط اینستاگرام، یا فقط وبسایت، یا هر پلتفرم و فضای دیگری.یادتان باشد ما در این خصوص گزینه ای به اسم “فقط” نداریم، این کلمه در این خصوص اشتباه ترین کلمه ای است که می توانیم به کار ببریم ما برای شروع کسب و کار آنلاینمان می توانیم از یک نقطه شروع کنیم اما باید به فکر گسترش و توسعه آن نیز باشیم.

تقویت کسب و کار با تبلیغات

ما در هر پلتفرمی که باشیم بنا به گزینه های متعددی مثل طرز برخوردمان، کیفیت محتوایمان و گزینه های دیگر که موضوع بحث این مقاله نیست تا حدی رشد خواهیم کرد، اما بعد از مدتی برای رشد بیشتر کسب و کارمان و برای معرفی کسب و کارمان به افراد بیشتر و افزایش مخاطب هدفمان به تبلیغات نیازمندیم.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.اگر فرصت داشتید پادکست راه اندازی کسب و کار آنلاین را نیز بشنوید. منتظر نظرات شما عزیزان هستم

اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راه اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین با چند اقدام ساده

کسب درآمد

شش راهکار برای افزایش درآمد

اتوماتیک سازی فروش

اتوماتیک سازی فروش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • نکات ضروری تولید محتوا برای وبسایت | پنج نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • کسب درآمد آنلاین از وبلاگ با 6 روش تضمینی و دائمی (معرفی تمامی 6 روش)
  • کسب درآمد از وبلاگ نویسی ؛ یک راه درآمد برای دیروز، امروز و فردا
  • افزایش مخاطب هدف وفادار با رعایت 9 نکته
  • پنج روش تضمینی برای کسب درآمد از تولید پادکست-معرفی پنج کانال پادکست برای ایده یابی
دسته‌ها
  • آموزش
  • اپلیکیشن
  • اینستاگرام
  • تولید محتوا
  • دسته‌بندی نشده
  • صفحه اینستاگرام
  • فروش آنلاین
  • کسب و کار آنلاین
  • مدیریت زمان
  • نکات ضروری تولید محتوا برای وبسایت | پنج نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • کسب درآمد آنلاین از وبلاگ با 6 روش تضمینی و دائمی (معرفی تمامی 6 روش)
  • کسب درآمد از وبلاگ نویسی ؛ یک راه درآمد برای دیروز، امروز و فردا
  • افزایش مخاطب هدف وفادار با رعایت 9 نکته
  • پنج روش تضمینی برای کسب درآمد از تولید پادکست-معرفی پنج کانال پادکست برای ایده یابی

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت