پنج ایده برای پیج های آشپزی

افزایش بازید پیج آشپزی با پنج ایده کارساز
این روزها شما هر موضوعی را که انتخاب کنید، صدها سایت و هزاران پیج اینستاگرامی را می یابید که در آن زمینه فعالیت می کنند.پس برای حضور در گردونه رقابت باید مزیتی نسبت به سایر رقبا وجود داشته باشد.یکی از آفت هایی که می تواند به جان پیج های اینستاگرامی بیافتد، تکراری بودن است.کافی است یک موضوع را انتخاب کنید و در اینستاگرام آن را جستجو می کنید صفحات مشابه زیادی را مشاهده می کنید که واقعا تفاوتی نمی کند کدام یک از آنها را دنبال کنید در این میان افزایش بازدید پیج نصیب صفحاتی می شود که متفاوت هستند و شکل خودشان را دارند در این مقاله سعی دارم شما را با پنج ایده برایی پیج های آشپزی آشنا کنم که باعث می شود پیج از شباهت با سایر پیج های همکار خارج شود.
معرفی غذا برای قشرهای مختلف
پیج های آشپزی معمولی فقط به معرفی غذاها و دستورهای پخت می پردازند اما یک پیج آشپزی خلّاق در کنار برنامه عادی پیج، به معرفی غذا برای قشرهای مختلف می پردازد و آنها را در هایلایت های مخصوص به خود قرار می دهد.برای مثال در پیج هایی که خلّاقیت دارند می توان پست هایی با عنوان “پنج غذای مناسب برای زندگی دانشجویی” شاید باورش مشکل باشد اما یکی از دغدغه های دانشجویان، غذا می باشد چرا که غذای دانشجو علاوه بر مقوی بودن، باید از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد و همچنین طرز تهیه آسانی داشته باشد. و یا “سه غذای مناسب برای شاغلین” برای شاغلین شاید گزینه اقتصاد در مراحل بعدی مهم باشد ولی اولین فاکتور مهم برای افراد شاغل طرز تهیه آسان غذاست.یک ایده برای پیج های آشپزی که می تواند افزایش بازدید را به همراه داشته باشد همین دستور غذا برای اقشار مختلف جامعه است.
کلیپ های یک دقیقه ای
ایده برای پیج های آشپزی زیاد است اما کلیپ های یک دقیقه ای برای اکثر موضوعات یک ایده جذاب است. اگر بخواهیم یک کلیپ از دستور پخت یک غذا تهیه کنیم احتمالا با برش های ویدئو و نمایش قسمت های مختلف آشپزی به یک ویدئوی سه و یا چهر دقیقه ای برسیم، اما می توانیم با استفاده از کلیپ هایی که در یوتیوب هست و با یادگیری اپلیکیشن های کلیپ ساز به یک کلیپ یک دقیقه ای برسیم که دستور پخت یک غذا را در خود جا داده است.مزیت این محتوا نسبت به محتوای عکسی و اسلایدی این است که یک ویدئو با تمام جلوه های صوتی و ظاهری در اختیار مخاطب می گذاریم و از طرفی بیشتر از یک دقیقه از زمان مخاطب را نمی گیرم.
بازی با اعداد
اعداد همواره جادو می کنند، یعنی امکان ندارد در عنوان یک پست یا یک مطلب عدد داشته باشیم و توجه مخاطب جلب نشود.شاید بپرسید محتوای آشپزی را چطور با اعداد پیوند بزنیم. من به شما کمک می کنم. “پنج غذا که نمی شناختید”، “چهار غذا که نیم ساعته حاضر می شوند”، “ده غذای ارزان قیمت” و … حالا اگر دقت گنید ترکیب این محتوا با محتوایی که برای اقشار مختلف ساخته می شود منجر به افزایش بازدید پیج شما می شود.
آشپزی ملل
تمام افرادی که به آشپزی علاقه دارند و یا تهیه و پخت و پز غذا به عهده خوشان است دوست دارن که برای بک بار هم که شده با غذای ملیت های مختلف آشنا شوند و بدشان نمی آید که یک بار آنها را تست کنند.شما می توانید با جستجو در یوتیوب و گوگل با غذاهای ملیت های مختلف آشنا شوید و دستور پخت آنها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.
غذا چی درست کنم؟
یک ایده برای پیج های آشپزی که می تواند آن پیج را بالاتر از پیج های همکار قرار دهد.آشپزی با آنچه در خانه دارید.می توانید در طول هفته از مخاطبان خود طی یک نظرسنجی بپرسید که دوست دارند با چه موادی غذا تهیه کنند مثلا یک خانم خانه دار به مواد غذایی بیشتری نسبت به یک دانشجو دسترسی دارد. در این نظر سنجی شاید یک دانشجو بنویسد تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، قارچ، پیاز و یک خانم خانه دار از مواد دیگری نام ببرد.حالا شما دو راهکار دارید. معرفی غذاهایی که خودتان آنها را بلدید و دستور پختشان را در یک پست ارائه می دهید و راهکار بعدی کمک گرفتن از سایت ” چی بپزم ” هست. شما در این سایت می توانید مواد غذایی خود را وارد کنید و دستور پخت غذاهایی را که با آن مواد غذایی درست می شود به دست بیاورید.شک ندارم با این راهکار پیجتان خیلی از رقبا جلوتر می افتد.
ایده برای پیج های آشپزی کم نیست اما همین پنج ایده هم می تواند باعث افزایش بازدید پیج شما بشود.در کنار صفحه اینستاگرام، شما می توانید یک وبسایت نیز داشته باشید تا با این دو ابزار در کنار هم مخاطبان بیشتری برای حوزه فعالیت خود به دست آورید.برای آشنایی با تعرفه طراحی سایت وبیستون اینجا کلیک کنید. منتظر نظرات شما عزیزان هستم
دیدگاهتان را بنویسید