کال تو اکشن چیست ؟

کال تو اکشن چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم.
مخاطب امروز مخاطبی است که در بمباران اطلاعاتی قرار گرفته است. وبسایتهای مختلف، اپلیکیشن های گوناگون، شبکه های اجتماعی و صفحه های متعدد و … از طرفی هر وبمستر، ادمین و صاحب اپلیکیشنی هدفی از ساخت وبسایت، اپلیکیشن و صفحه مجازی خود دارد که تمام این اهداف به یک هدف مشترک و نهایی یعنی فروش ختم می شود.از آنجایی که مخاطب همان طور که گفته شد در بمباران اطلاعاتی قرار گرفته و اهداف صاحبان کسب و کار نیز تنوع بسیار دارد بنابراین کال تو اکشن بخشی جدا نشدنی از محتوای تولید شده توسط وبمسترها، ادمین ها و توسعه دهنگان اپلیکیشن ها می باشد.در این مقاله قصد داریم بدانیم کال تو اکشن چیست و چگونه یک کال تو اکشن و یا دعوت به اقدام مناسب داشته باشیم.
کال تو اکشن یا دعوت به اقدام
در حقیقت هر واکنشی را که از مخاطب خود درخواست کنیم و او را به انجام آن واکنش دعوت کنیم همان کال تو اکشن و یا دعوت به اقدام می باشد.گاهی از مخاطب خود می خواهیم پست ما را برای دیگران به اشتراک بگذارد، گاهی از مخاطب می خواهیم شماره تماس خود را برای ما بفرستد، گاهی مخاطب را برای پر کردن یک فرم تشویق می کنیم و همه اینها به معنی دعوت به اقدام است که اگر خوب به این اقدامات دقت کنیم می بینیم که به فروش منجر می شوند، فرم ها اطلاعات و درخواست های مشتری را ثبت می کند، شماره تبدیل به یک بانک اطلاعاتی می شوند و پخش پست ها منجر به وایرال شدن محتوای ما می شود و این یعنی مخاطب و در حقیقت مشتری بیشتر.
سوالی مهم در خصوص دعوت به اقدام
همانطور که مخاطب در بمباران اطلاعاتی قرار می گیرد، در بمباران کال تو اکشن نیز قرار می گیرد یعنی به هر سایتی که سر بزند، به هر صفحه اینستاگرامی که برود، در هر اپلیکیشنی که قرار بگیرد و … با کال تو اکشن های متفاوتی رو به رو می شود.اینجاست که سوالی مهمتر از کال تو اکشن چیست به وجود می آید و آن هم طراحی کال تو اکشن است. دعوت به اقدام صرفا یک جمله نیست که مثلا در آن بگوییم ” پست ما را منتشر کنید” و یا بگوییم “از سایت ما بازدید کنید” ، این جمله ها در تمامی سایت ها و صفحه ها وجود دارد اما بعضی صفحه ها، سایتها و … تا یک اقدام را معرفی می کنند مخاطبان به سرعت واکنش نشان می دهند و در بعضی از سایت ها و صفحه ها این اتفاق نمی افتد. چرا؟
آماده سازی ذهنی مخاطب
شما باید مخاطب را برای یک اقدام آماده کنید، به مخاطب باید توضیح بدهید که چرا این کار را باید انجام بدهد، مثلا به او بگویید “این مطلب را برای افرادی که نمی دانند کال تو اکشن چیست بفرستید ” فراموش نکنید دسته ای از مخاطب ها وقتی در مقابل یک دعوت عمومی قرار می گیرند نمی دانند که چه کاری باید انجام بدهند، اما وقتی از آنها یک اقدام مشخص بخواهید راحت تر می توانند به آن عمل کنند و گاهی آماده سازی از طریق تشویق و جایزه صورت می پذیرد مثلا “برای این که از تخفیف دائمی ما استفاده کنید شماره خود را در این باکس وارد کنید” نکته مهم دیگر، آماده سازی ذهن مخاطب از همان ابتدای محتوا صورت می گید مثلا شما می دانید که این مقاله برای وبمستر ها و ادمین های شبکه های اجتماعی مناسب است پس این مطلب را با افرادی که در این دو گروه قرار ندارند نمی فرستید.
صحبت پایانی:
در حقیقت دعوت به اقدام، عملی است که اگر به درستی انجام شود می تواند دستاوردهای زیادی برای وبمسترها و ادمین ها داشته باشد، می تواند فروش را چند برابر کند، افزایش بازدید صفحه و ترافیک سایت را به همراه داشته باشد به شرطی که استراتژی خاصی برای آن چیده شود.به نظر شما کال تو اکشن این مقاله کجا صورت گرفت؟پاسخ خود را در باکس نظرات بنویسید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنون برای توضیحات.
ارادت ارادت