چگونه دوره آموزشی مناسب را پیدا کنیم؟

چرا دوره آموزشی مناسب پیدا نمی کنیم؟
هیچ کس منکر نقش آموزش در رشد و ارتقاء افراد نیست. همه می دانیم که برای رشد در حوزه کاری و در زندگی شخصی باید مهارت هایی را کسب کنیم. برای کسب مهارت راه های زیادی پیش روی انسان قرار دارد مثل تجربه شخصی، تجربیات دیگران و … یکی از مهم ترین راه های کسب مهارت آموزش دیدن است. اما یکی از چالش های این راه این است که چگونه دوره آموزشی مناسب را پیدا کنیم.امروزه در هر حوزه ای ده ها . گاهی صدها دوره آموزشی وجود دارد اما همه آنها مناسب نیستند از طرفی دوره های آموزشی بسیار عالی و با کیفیت هم کم نیستند ولی باز هم یک سری از افراد از این دوره ها هم نتیجه نمی گیرند که این افراد یکی از هشت ویژپی ذکر شده در پادکست زیر را دارند. شنیدن این پادکست خالی از لطف نیست ابتدا این پادکست را بشنوید و اپر جزو این هشت گروه نیستید با نکاتی که در مسیر آموزش به شما کمک می کنند آشنا شوید.

دوره های آموزشی مناسب چه ویژگی هایی دارند
بسیار خب اگر جزو هشت دسته ای که در پادکست به آنها اشاره کردم نیستید به شما تبریک می گویم شما هم اکنون آماده این هستید که با نکاتی که در انتخاب دوره آموزشی مناسب با موضوع مد نظر شما کمکتان می کنند آشنا شوید.
محتوا چراغ راه شماست
محتوای یک رسانه آموزشی نقش گارانتی دوره های آموزشی آن رسانه را ایفا می کند. در حقیقت محتواست که به شما می گوید مدرس این دوره آموزشی آیا حرفی برای گفتن دارد یا خیر. آیا این دوره آموزشی می تواند به شما نکته ای را بیاموزد یا خیر.این رسانه آموزشی چقدر می تواند به مسائل مربوط به حوزه شما بپردازد، این سوالات و سوالات بیشتر را فقط و فقط از محتوای یک رسانه آموزشی می توانید بفهمید.
شما در چه سطحی هستید
مثلا شخصی را در نظر بگیرید که هیچ چیزی از فروش نمی داند، در خصوص فروش حتی یک کتاب هم نخوانده است آن وقت بخواهد در کارگاه تخصصی طراحی بیزنس پلن شرکت کند، خب قطعا آن کارگاه هر چقدر هم سطح بالایی داشته باشد به درد این شخص نمی خورد و یا برعکس، تصور کنید یک شخص طراح قالب های وردپرسی باشد، قطعا دوره طراحی وبسایت با وردپرس به درد ایشان نمی خورد.سطح شما به شما می گوید که در چه دوره ای با چه سرفصلی باید شرکت کنید پس توجه به سرفصل دوره های آموزشی نیز می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.
مدت زمان مورد نیاز آموزش
یک دوره آموزشی با توجه به سرفصل ها و محتوایی که دارد ممکن است برای یادگیری و تمرین نیاز به (برای مثال) یک ماه زمان نیاز داشته باشد پس حتما باید دقت کنیم که زمان مورد نظر را در اختیار داشته باشیم و الا وارد پروسه فرسایشی می شویم وارد راهی می شویم که هیچ وقت به انتها نمی رسد و ما را خسته می کند.
دوره آموزشی مورد نظر چقدر در خدمت هدف ماست
ما یک دوره آموزشی از هر جهت مناسب انتخاب می کنیم. این دوره چقدر ما را به اهدافمان نزدیک می کند. برای مثال شخصی می خواهد آموزش تبلیغ نویسی را تهیه کند. باید از خودش بپرسد آیا این دوره شخص را به اهداف تجاری اش نزدیک می کند یا خیر، قطعا تبلیغ نویسی برای هر کسب و کاری لازم است و هر کسب و کاری به دنبال تبلیغ نویس می گردد اما آیا شخص نمی تواند این مسئولیت را به عهده یک تبلیغ نویس بگذارد و به اصطلاح برون سپاری کند؟ یعنی مهارتی است که حتما خود صاحب کسب و کار باید آموزش ببیند و اگر آموزش نبیند کارش لنگ می ماند؟
من به این دوره آموزشی نیاز دارم؟
از همه این سوالات که بگذریم این سوال، خیلی مهم است آیا ما واقعا به دوره آموزشی ای که انتخاب کرده ایم نیاز داریم یا صرفا چون شنیده ایم این مهارت خیلی پولساز است به دنبال آموزش دیدن آن رفته ایم؟فراموش نکنید که دوره های آموزشی نیز یک کالا هستند و ما باید ارزیابی کنیم که به آن کالا نیاز داریم یا خیر، آیا این کالا تجربه ای لذت بخش برای من به ارمغان می آورد یا خیر، آیا کسب و کار و زندگی من رشد خواهد کرد یا خیر. در انتها باید تاکید کنم که بدون آموزش دیدن نمی توانیم انتظار رشد داشته باشیم بدون آموزش دیدن نمی توانیم انتظار کسب مهارت داشته باشیم اما در انتخاب دوره آموزشی هم باید این نکات را در نظر بگیریم.اگر به طراحی سایت، کسب درآمد از اینستاگرام، تبلیغ نویسی و بلاگری علاقه مند هستید می توانید از دوره های آموزشی وبیستون بازدید نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید